31 Tem 2015

KİTAP MİMİ


Dikkat Çekiyorum'un sevgili sahibi Abdullah beni mimlemiş. Buyurun kitap mimi soruları ve cevaplarım:

1.  İLK BAKIŞ-Kapağı yüzünden aldığın kitap ?

Kapağına bakarak kitap satın aldığım olmadı hiç; ama kapağına bakarak almadığım kitaplar olmuştur. Yazarından yayınevine dek bir kitapla muhatap olan kişi ve kurumların ticari bakış açısı kapaklara yansıyor. Kitabı yalnızca bir ticari malzeme olarak gören hiç kimseye hiçbir şeye sıcak bakamıyorum.

2.  İLK İZLENİM- Arka kapak yazısı yüzünden aldığın kitap?

Kapağa, arka kapak yazısına vs göre kitap almam. Dokunduğumda, içinde gezindiğimde, herhangi bir sayfasını açıp birkaç satır okuduğumda beni çağıran bir şeyler yakaladığım kitapları alırım.

3. TATLI DİL -Harika üslupla yazılmış kitap?

Ömer Seyfettin'in tüm hikayeleri. Dolayısıyla o hikayelerin yer aldığı her kitap.

4. İLK BULUŞMA-Sana serinin devamını aldırtan serinin ilk kitabı ?

Hiç kitap serisi okumadım. Seriler genelde popüler edebiyat kültürünün bir parçası oluyor. Ben çoğu zaman eski yazarları eski kitapları tercih ederim.

5. GECEYARISI TELEFON KONUŞMALARI -Seni bütün gece ayakta tutan kitap ?

Okurken sabahladığım çok olmuştur; ama beni ayakta tutmaktan ziyade okurken benliğime işleyen, yalnız o gece değil başka geceler de uyutmayıp ayakta tutan kitap: Halit Ziya Uşaklıgil / Bir Acı Hikaye

6. HER ZAMAN AKLIMDA-Aklından çıkaramadığın kitap ?

Tek bir kitap ismi veremiyorum. Öyle büyük yazarlar öyle unutulmaz kitaplar yazmış ki birinin ismini verip aklımdan çıkaramıyorum dersem haksızlık etmiş olurum.

7. FİZİKSELLEŞME (Gözler gözlerimde olayının artık ellerimdeye dönüşmesi) -Eline alıp okuduğunda sana güzel hissettiren kitap ?

Sinclair Lewis / Seni Sevmek Kaderim

8.  AİLEYLE TANIŞMA- Ailene veya arkadaşlarına önereceğin kitap ?

Balzac / Vadideki Zambak 

9. GELECEK PLANLARI-Gelecekte tekrar okuyacağını bildiğin kitap ya da seri?

Reşat Nuri Güntekin ve Hüseyin Rahmi Gürpınar kitapları. Tekrar tekrar okuyacağımdan hiç şüphem yok.

Abdullah'a çok teşekkür ediyorum. Ona ve bloğuna ulaşmak isteyenler için: !!! Dikkat Çekiyorum !!!

10 yorum:

  1. Reşat Nuri Güntekin ve Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın kitapları benim de hiç bıkmadan tekrar tekrar okuduğum kitaplar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık böyle kitaplar yazılmıyor; çünkü böyle yazarlar yetişmiyor maalesef:( Bahsettiğimiz yazarlar kendini defalarca okutan kalitede ona şüphe yok; ama okuyacak iyi şeyler bulamayışımızın da etkisi çok sevgili Ivır Zıvırcı:)

      Sil
  2. Popüler kültüre karşısınız anlaşılan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşıyım dersem çok keskin olur :) Ben sevemiyorum diyeyim.

      Sil
  3. Güzel bir mim olmuş.Okuduğun kitapların bazılarını ben de okumuşum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Okumamış olamazdın zaten. Şu isimdeki heybete, güzelliğe, ustalık işine, aşka bakar mısın "Kitap Cumhuriyetim" Ülkesi, yönetim biçimi, tebaası kitap olan eşsiz bir düzen...

      Sil
    2. Ya senin şu yazıların yok mu:)

      Sil
    3. Bunu bir iltifat olarak kabul ediyorum :)

      Sil
  4. Merhaba canım güzel bloğunu takipteyim bana da beklerim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çitlembik hoş geldin. Bloğumu beğenmene çok sevindim. Ben de seni izlemeye aldım, görüşmek üzere:)

      Sil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *