15 Haz 2019

YEŞİL

Ben,
kibrit çöplerinden devasa kuleler inşa ederken
kendi kendime
fırtına koparırken bir bardak suda
boğulurken güzelce
ben ayağı taşa takılan, geçmişine yuvarlanan
tepetaklak, ağır aksak
her boğumunda sicim gibi yaşaran bir çift göz ile
seni çığlık çığlığa özlemle
Ben,
hiç de kutsal bir şey gibi hissetmeden kendimi
acının surlarında yalınayak
gel gitlerin arasında hep sonsuzluk ararken

çok renkli bir kelebeğin hüznü gibi sahici
yol ayrımları gibi yalnız
içimde ağlak bir şarkıcı berbat sesiyle
gülünesi şarkılar söylerken
ben
buruşturup çöpe attığım suratımla yüz bin kez
sil baştan yapmak için gülmecikler denerken
her çırpınmasında biraz daha gökleşen
bir çift kanat ile
seni dirhem dirhem dirençle

Ben bir çocuk doğurdum

umudun tutkuyla sevişmesinden
bir hayat yeşerttim ben
ölümün sımsıkı kenetliğinden
başlattım ayaklanıp
herkesin acıyarak bitti dediği yerden

ben yarayla

ve sancıyla
ve kırk gün kırk gece artı bir ömür
kanayacak olan
ben kazanan neyi nerde nasıl olduğunu
ve bununla ne yapacağını bilmeyen
kaderin savurmasına şiddetle karşı koydum
seni korkakça ama başı dik bir meydan okumayla
tercihen mecbur kalınmış okkalı bir savaşta
saygıdeğer acılardan
şahane savunmalardan
incelikli darbelerden geçerek
hiç de kutsal bir şey gibi hissetmeden kendimi
hiç de inanmadan öz be öz zaferime
seni ilmek ilmek yürekle

bir çocuk doğurdum diyorum

Tanrım ben ölüyorum sanırken
ve çılgın ateşler saçılırken kesiklerimden
ve bütünlesin diye kendini parçalarım
ellerime kırık bir cam uzatılırken
ve tarasın diye saçlarını yavrucum
içim bir ayna gibi örselenirken
ben
acz içinde dünyanın
en toy bilgesinden yaşamayı
öğrenmeyi dilerken

anka kuşu misali küllerimden doğruldum

yüz yaş eskidim
bir memeden bir memeye geçerken
neyi vereyim sana daha
neyim var ey hayat
acımın zekatı mı
kanımın sadakası
kaldığım kadarını

ben

bende yaşayan ne varsa ellerimle öldürdüm
ve bir çocuk doğurdum
küfür gibi savurduğum son nefesimden
hiç de kutsal bir şey gibi hissetmeden kendimi
hiç de inanmadan öz be öz zaferime
ben kazanan neyi nerde nasıl olduğunu
ve bununla ne yapacağını bilmeyen
bir hayat yeşerttim diyorum
bir hayat
başlattım ayaklanıp
herkesin acıyarak bitti dediği yerden...

18 yorum:

  1. Güzel şiirini keyifle okuduğumu belirterek hoşgeldin söz sanatı diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de hoş geldin :) Teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Dün aklıma düştün ve dedim annelik zor.
    Arada bizi de hatırla (:

    Kelimelerin rüzgar bulmuş uçurtma gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelik zormuş evet. Zamanında dışarıdan baktığımda gördüğüm gibi değil üstelik, gerçekten zormuş :) Ama, bir o kadar da güzel... Yunus Emre'nin belirli bir düzeni olmaya başladı, bu sayede blog alemine daha çok zaman ayırmayı umuyorum. Ayrıca 'rüzgar bulmuş uçurtma' ifadesine bayıldım :) Teşekkür ederim, görüşmek üzere.

      Sil
  3. Aktif olarak yazmanı bekleyenlerden birisi de benim. Özlettin kendini:) Kötü günler geride kalsın artık, sen "sadece yaz" öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim :) Çok teşekkür ederim. Ben de bloğumla ilgilenmeyi, blog dünyasında yer almayı çok özledim. İnşallah geride kalmıştır kötü günler :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizzat tecrübe ettim öyle olduğunu çok şükür :) İyi ki öyle oluyor yoksa hayat gerçekten katlanılmaz olabilirdi :) Çok teşekkür ederim, sizin de okuyan gözlerinize duyan yüreğinize sağlık.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  5. Yunus Emre ile dolu dolu vakit geçir, sev, kokla, öp, sarıl.. Fırsat buldukça da ara ara yaz ki biz de güzel kalemini okuyalım.. Hep mutlu olun dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öpmeye sevmeye doyamıyor insan :) Ne güzel bir duyguymuş... Çok şükür Allah'a ki bize de nasip oldu bu duyguları tatmak. Sizleri, blog alemini, özgürce yazmayı çok özledim. İnşallah artık daha sık görüşeceğiz :) sevgiler.

      Sil
  6. Herkesin acıyarak bitti dediği yerden ayaklanıp nasıl başlattığına ben şahidim kuzusu. Her şey daha da güzel olacak... Seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte başardık, birlikte geldik üstesinden. Ben de seni çok seviyorum...

      Sil
  7. Şiir yazan bir blog keşfettiğim için mutluyum. Yaratıcı metinlerinizin devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat buldukça yazıyorum :) Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok güzel harikasın arkadaşım eğer web sitesi açmak istersen benim blog gibi seve seve yardımcı olurum Selamlar saygılar.

    YanıtlaSil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *