22 Şub 2015

KİTAP MİMİ 2

1.     Kış için favori bir kitabın var mı?

Hem kış için kışlar için hem ruh halimiz için hem de Türkiye’mizin içinde bulunduğu vaziyet için favori kitabım Gonçarov’un Oblomov’u.


2.     Kapağı mavi olan bir kitap?

Şöyle bir baktım mavi, maviye çalan çok kitap varmış. Ben de bunu seçtim.  Mustafa Kemal Atatürk’ün Liderlik Sırları. Çok özlemekteyiz…  Düşüncelerini, insanlığını, duruşunu, demokratikliğini…



3.     Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?  

Yıldızı, kitaplığın yıldızı olarak algılıyorum; ama daha önce yaptığım bir kitap miminde çok Halit Ziya ve yerli klasik yazdığım için bu soruya farklı bir kitapla cevap veriyorum.  Jack Lynn Öğretmen


4.     Kış tatili için mükemmel olan kurgusal bir dünya?  

Bilemedim. Bütün kitaplar bir nevi kurgudur zaten. O nedenle kış tercihlerimden bir diğeri olan Kelebek diyorum. Selim İleri’nin Bir Deniz’in Eteklerinde kitabı da kış dinginliğine birebirdir. Kış bana hep derin uykuları çağrıştırıyor. Uyanış kitaplarını ön planda tutuyorum bu yüzden.


5.     Birlikte kış tatiline gideceğin bir kitap karakteri?

Kitap karakteri mi? Hayatta olsa birlikte eve çıkarım. Camille Claudel


6.     Bu sene için listende olan kitaplar?  

Hiç okunacak kitap listesi yapmadım. Bulduğum her kitabı okurum genelde de çok kitap bulurum. Sevdiğim kitapları tekrar tekrar okuma alışkanlığımı da katarsak zaten listeye gerek kalmıyor.

7.     Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?

Favori içeceklerim çay, kahve. Ciddi ciddi öyle ama. Bağımlılık derecesinde hatta favori demeyelim ona. Favori atıştırmalığım yağsız tuzsuz patlamış mısır. Tamam bunda pek samimi değilim kabul ediyorum; ama genelde bunu atıştırmaya çalıştığım için bunu yazayım dedim. Favori filmim Şahane Misafir. Aslında 'Hayat Güzeldir, Piyanist ve Propaganda da favori filmlerim; ama Şahane Misafir’deki tatlı hüznü şu an baş köşeye koyasım geldi.

Mim için sevgili Pilozof'a çok teşekkür ediyorum. Güçlü kalemi ve güzel yüreği ile bloğunu mutlaka ziyaret edilecekler listesine almalısınız. Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *