23 Haz 2019

YAN YANA DÜŞMEK

Biz yanlışı nerde yaptık biliyor musun
bir kütüphane salonunda raflardan birinde
aynı kitaba uzanıp şaşkınca bakışmayarak yaptık

fazlaca beklenmiş bir otobüs kuyruğunda
araya kaynamak isteyen herifin tekine
hop birader ne yapıyorsun demeyerek aynı anda

ve tesadüf bu ya aynı kayan yıldıza bakıp
başka başka yerlerinde dünyanın
kalbimizi usul usul açmayarak yaptık yanlışı 

Yanlışı biz ikimiz de güçlüyken
aynı koşullarda dövüşebilecekken ikimiz
ve sevişebilecekken peşi sıra
hiç direnmeyerek yaptık

nasılsa iki ketum yabancıyız diyerek
sırılsıklam ıslanmak pahasına
felaket bir yağmurda
sokulmayarak birbirimize yaptık yanlışı

Biz yanlışı nerde yaptık biliyor musun
yaralarından birimiz yaşamak devşirirken
kan revan yerde uzanıyorken birimiz

hiçbir şey yapmaksızın öylece
salınıyorken ortada ellerimiz
herkesin başının çaresine bakması gerektiği
gibi bir sanrıya kapılarak yaptık yanlışı

uzun ince koridorlarda yürürken
bırak bakışmayı ya da göz göze gelmeyi istersen
yan yana düşer de kalkamayız diye korkarak
yaptık yanlışı

Biz yanlışı nerde yaptık biliyor musun
çorak topraklarda bir şey yeşertmek için
paralanırken
kendimizi doğurmayı unutarak yaptık yanlışı

en sıkıcı noktasında bile kitabın
yazara saygımızdan
kapatmayarak kitabı

hop birader sen ne anlatıyorsun demeden
uzun uzun okuyarak yaptık yanlışı...






15 yorum:

  1. Çok zor zamanlar geçirdiğini biliyorum, sildiğin yazıların birçoğunu okumuştum. Ama artık hepsi geride kaldı. Sen ve senin gibi güçlü kalemin tekrar aramızdasın. O kalem hiç susmasın söz sanatı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumu o kadar özlemişim ki... Sizi de tabii. Umarım bundan sonra her şey yolunda gider. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Yorumdan okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla "yanlışlar yaptığınız" bir dönemden geçmişsiniz. Bugünden itibaren her şey çok güzel olacak deyip öyle devam edin her şeye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene 28 haftalık hamileyken kızımı kaybettim. Hemen ardından tekrar hamile olduğumu öğrendim ve oldukça zor bir karar ve süreç sonrası çok şükür oğlumu kucağıma aldım. Arada muhakkak yanlışlarım olmuştur tabii :) İnşallah her şey çok güzel olacak bundan sonra. Yürekten inanıyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Aaaa bilmiyordum; derdinizi deştim özür dilerim. Neyse ki kısa bir imtihan geçmişsiniz ve oğlunuzu kucağınıza almışsınız. Aklı çok, rızkı bol, ömrü uzun ve hayırlı olsun oğlunuzun.

      Sil
    3. Her işte bir hayır vardır. Bizim için hayırlısı bu şekildeymiş demek ki. Sizin de söylediğiniz gibi, kısa bir imtihandan sonra mutlu sona ulaştık çok şükür. Cümlemizin evladı için amin diyorum, tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Allah sağlıkla doğan çocuğunu büyütmek, uzun ve sağlıklı bir ömür nasip etsin. Bazen hayır demeyerek bile yanlış yapıyoruz. Sonradan bize zararı dokunacağını bilerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Beyda'cım çok teşekkür ederim :) Hayır diyebilmek önemli gerçekten. 'Evet' anı kurtarıyor olabilir; ama senin de söylediğin gibi sonradan zarar veriyor. Arada, hayır diyebilme becerisi kazanmak için pratik yapsak fena olmayacak :)

      Sil
  4. O araya kaynayanlara çok "hop birader ne yapıyorsun!" demişliğim vardır övünmek gibi olmasın :D

    YanıtlaSil
  5. Şiir okumayı özlemişim. şiirlerini okumayı özlemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazıp sizinle paylaşmayı çok özledim :)

      Sil
  6. Çok güzel bir şiir blogunuzu yeni keşfettim
    https://www.blogemircan.com/ bloguma sizide ziyarete beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta ziyaret etmeye çalışacağım, teşekkür ederim.

      Sil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *