8 Ara 2018

PERİ

Bu geceyi seçtim ben gecelerin içinden
bizim için
bekledim diyemem
ya da seslenmedim hiç 'Dön geri!'
ağladım evet, kapıldım isyanın cazip karanlığına
kırıldım parçalarım yaslı, çaresiz
ezberledim de kusursuz
yabancısı olmayı bastığım her köşenin
sen ki bencil kalbimin sevgili öğretmeni
sen iflah olmaz benim yürekli direngeni
gelmedi mi affımın hem zamanı hem yeri


Yani yaşayan her şeye biraz anneyse insanın yüreği
değiyorsa acısına gözünde yaş titreyişi
ve sönüyorsa kaçışsız bir mum alevi pes edişi gibi
kim bilir hangi rüyada eğliyorsun sen kendini
ben izninle izlerinle gizliyorken her zerremi
düş yakama doğ içime 
dağıl hücrelerime
şimdi anlıyor musun 
sonra değil hemen şimdi 
söylemeye dilim varken dinlemelisin beni
küf ruhumun taze demi, asi, şen derbederi
gelmedi mi uzlaşmanın hem zamanı hem yeri

İlk defa geç anladım, ilk defa bu kadar geç
dedim bazı acılar konuşmuyor demek ki
demek ki bazı şeyler sessiz öğreniliyor
rüzgara kaptırdığım bir çiçek gibi narin
ömrüme indirdiğin bir yumruk gibi keskin
ne doldurabilirdi giderken 
okyanuslar kadar boş bıraktığın
ufaldıkça kocayan 
dindikçe sancılayan belalı yeri
ve tokat gibi yüzüme çarptığın
ne öğretebilirdi başka
her şeyin olduğu gibi herkesin de
bir zamanı olduğu gerçeğini

Bu geceyi seçtim ben gecelerin içinden
biraz güçlü biraz içli biraz sakin hissederken kendimi
ve biraz yüzleşmeye meyilli umarken gitmişliğini
ne çok şey olacaktık, sihirli
gizlice pek sevgili
ilkim, birincim, direncim 
derdim, dermanım, deli öğreten küçük öğrencim
ne çok şey olacaktık hoş şimdi de çok şeyiz
çok ayrıyız, çok yalnızız, çok uzağız, çok aynı
o kadar aynı o kadar aynı
ki yenişemedik, bir hayat daha olsa yenişemeyiz

Neredeysen, nasılsan ve her neye yakınsan
biliyorum 
parmakların sihirliyor dokunduğu her şeyi
adını ben vermiştim 
bilemeden böylesi seveceğini
geldin, değdin
büyüledin ve gittin
ölerek ölümsüzlüğü giyindin
ve üstünü çizerek yalan yanlış bekleyişlerin
harcanan senelerin, nafile sevilenlerin
yeni bir yaşam taze bir başlangıç resmettin

Sen benim yangın yerim
güle oynaya girdiğim
bahsini bile etmeden ömür serdiğim
kazanırsam büyük kazanacağım
kaybedersem büyük kaybedeceğim
sen olası önlenemez felaketim
yaşayan her şeye biraz anne bir yüreğin 
yaşından pek kocaman bebeciği
sen Tanrı'nın özenle seçilmiş meleği
kimselerin söz dinlemeyeni
bildiğim en tatlı başına buyruk serseri
gelmedi mi vuslatın hem zamanı hem yeri

İçim bir çığlık gibi özleminle yükümlü
çekilmiyor dilimden adının can harfleri
ne sesin kulağımda
ne yüzün hatırımda


acını kana kana içmiş olsam da hala
şefkatle dolmadın mı
küskün müsün ey peri...






14 yorum:

  1. Ne kadar da derinden hissedilen satırlar bunlar. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Ebemkuşağı. Hisseden yüreğine sağlık.

      Sil
  2. Şiirleriniz yüreğinizin taa iç sesi, çok beğendim. Hep yazın, sevgimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, çok teşekkür ederim sevgili Sokağa Açılan Blog.

      Sil
  3. Seven fedakar olurmuş...
    Ne güzel...
    Kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de okuyan gözlerinize, duyan yüreğinize sağlık sevgili Sibel Hanım. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Fidanın kökleri salınmış, bir şiirin mısralarına dize dize..
    (Güzel adamı dinliyordum Jehan dan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ara vermiştim. Geçen gün eskilerden kim var kim yok diye göz atarken senin bloğuna da uğradım. Hoş geldin :)

      Sil
  5. "parmakların sihirliyor dokunduğu her şeyi"
    Tüm şiir çok güzeldi ama bu söz aldı götürdü beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Periler sihirler :) Beğenmene sevindim sevgili İkram, teşekkür ederim.

      Sil
  6. Aaa ben burayı yeni keşfettim ama :)
    Şimdi eski yazılara :)
    Ben de beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce tanışmıştık; ama ben biraz ara verdim unutmuş olmanız doğal :) Tekrar hoş geldiniz öyleyse. İlk fırsatta uğrayacağım, görüşmek üzere.

      Sil
  7. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu da ziyaret ederseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz. Ben sizi takipteyim zaten, fırsat bulunca da ziyaret ederim tabii ki. Görüşmek üzere.

      Sil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *