4 Ara 2014

BİRKAÇ YÜZYILDIR YOLCU


Islanmışsın.

Buraya gelene kadar kaç yağmur istila etti seni kim bilir. Kim bilir kaç kez geri dönmek istedin. Şimdilik, kuru bir hoş geldin ile garipseniyorum karşında. Ne denir ki? Hoş geldin.

Gelirken insanları kararmamış bir ülkeye rastladın mı mesela? Mesela, uykusunda bağırmayan kadınlar ilişti mi gözüne? Hayvanlarına zulmedilmemiş, insanları buza kesmemiş, dört mevsim yedi iklim kardeşçe yaşayan mavi bir ülke?

Daha güzel günlere inanan bir ses şarkı söyledi mi sana? Ölmekten korktuğun zamanlar olmuştur mutlaka… Ne yaptın? Ceplerini yoklamalısın belki de, neler kaybettiğine bir bakmalısın. Bana sorarsan içindeki çocuğu yoklamalısın. Artık insanlara ne kadar inandığını filan…

Çok ıslanmışsın çok. Birkaç damla yağmurun yapacağı iş değil bu. Sanırım büyük bir ayrılıktan çıkmışsın. Şiddetle vurulduğun bir kadını bırakmışsın. Ağlatmışsın… Nereden anladın diye sorma. Ben yağmuru seyrederek değil en izbemde hissederek tanıdım. Yağmuru ben bir bataklık gibi yutkunarak  tanıdım. Yağmuru ben çamuruyla, kavgasıyla tanıdım…

Sen elbette bilmiyorsun yılların kurşun hızıyla gelip geçtiğini. Farkında mısın? Son birkaç yüzyıldır yolcuydun. Yorgunluğun bu yüzden.

Sen daha iyi bilirsin diye akşam oldu demiyorum. Sen daha iyi bilirsin diye işaret etmiyorum bize bıraktıkları bir avuç yıldızın yerini. Sen daha iyi bilirsin diye hangi değirmende ekmek edildiğini bu unun, sen daha iyi bilirsin diye sofrada bağdaş kurup oturabilmenin sevincini, sen çok daha iyi bilirsin diye böyle yorulduktan sonra yüreklice dinlenmeyi…

Öyle ıslanmışsın ki kurumak ihanet gibi. Anlıyorum; ama bir şeyler sormalıyım sana. Ben sana bir şeyler soracaktım ne soracaktım? 

 Biraz uyku çokça suskunluktan sonra anlatırsın. Son birkaç yüzyıldır yolcusun sen. Yorgunluğun bu yüzden. Bana sorarsan yatmadan önce ceplerini yoklamalısın. İçindeki çocuğu yoklamalısın. 

Artık insanlara ne kadar inandığını filan…

5 yorum:

  1. İnsanlara inanmak yerine kendimize inanmak daha iyi sanki.İnsanlara inanmayi bırak güvenmek bile yorucu

    YanıtlaSil
  2. Yazilarin o kadar etkileyici ki oturdugu yere sinip kaliyor insan yazi bittiginde, dusunurken buluyor kendini. Begenisini dile getirmek icin birkac kelam etmek istiyor, yok o yazinin ustune daha fazlasini koyamiyor. Cok kuru olacak ama sen yine de cok begendigimi bil olur mu? :)

    YanıtlaSil
  3. İçimizdeki çocuk belki cebimizden kayıp düşmüş kaybolmuş, sonra da yapayalnız çok ıslanmış belki de.

    YanıtlaSil
  4. Sayfalarımı ziyaret ettiğin ve o güzel yorumların ve duyguların için çok teşekkür etmek istedim. Her daim senin gibi insanlar tanımasam da en yakınım zaten. Sevgiler öpücükler..

    YanıtlaSil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *