5 Haz 2016

DAHA BİTMEDİ...




Ben bir savaşa girdim biliyor musun blog? Zor; ama güzel bir savaşa girdim. Belki de ilk defa girdiğim bir savaşa güzel diyorum üstelik. Üstelik kazanacağım da galiba. Yani bugün şu an öyle geliyor bana.

Kaybettiğimi bile fark etmeden kaybettiğim yaşama sevincimi geri almak için hayattan, mücadele ediyorum. Yorgunluk, bezginlik ve ilgisizlikten ibaret hale gelmiş olan ruhumun tozunu alıyorum. Dünyaya bakıyorum, insanlara bakıyorum, hayatın kanına karışmak için aynı hızda değilse bile biraz yanına yaklaşarak akmaya çalışıyorum.

Hiç kimseye anlatamadığım, anlatsam da anlaşılmayacağını bildiğim bir haldeydim ben. Haldeyim de aslında. Dünya bir fanusmuş, canlı cansız bütün her şey içindeymiş de ben fanusun dışında tek başıma içeriye bakıyormuşum. Öyleydi. Ne zaman öyle oldu hiç bilmiyorum. Bildiğim, bir sabah gözümü açtım ve ben artık büsbütün dışındaydım o fanusun.

Bittiğini düşündüm. Benim için bu kadardı, buraya kadardı. İçeriye girmenin hiçbir yolu yoktu. Herkes yaşayacak, yaşamaktan tat alacak, güneşi, temiz havayı, toprağı, kuşları, çiçekleri, rüzgarı hissedecek; ben sadece zaman geçirecektim. Öyle, ilgisizce, sadece acıyı duyumsayarak bekleyecektim. Hayat serüveninde dişinle tırnağınla kazıp kazıp koca bir hiçe varmanın yorgunluğu başka bir yorgunluğa benzemiyor. Geriye dönüp bakınca durmadan koşmuş, uğraşmış, bir şeyler yapmak için didinmiş; ama en büyüğünden bir sıfır elde etmiş olmanın bezginliği... Bir de bunun üstüne dünyaya olan ilgini kaybettiğini düşün? Ne kalır ki insana ölümü beklemekten başka?

Ben de bekliyordum işte. Yönsüz, amaçsız, hissiz, öylece bekliyordum. Yeni bir savaşa girmek mi? Ne için? Kim için? Değmezdi... Ta ki her şey için, herkes için savaştığımı; bir tek kendim için savaşmadığımı fark edene dek... Ben hiç kendim için savaşmamıştım aslında. Hiç. Beni mutlu edecek şeylerin peşine düşmemiştim. Bencil olmamıştım. Özümü sevmemiş, kendime kulak vermemiştim. Kendime sadece acı, yorgunluk ve bitkinlik vermiştim karşılığında ne olmasını bekliyordum ki? A kişisi memnun olsun diye, B kişisi mutlu olsun diye, öbürü sevinsin beriki onaylasın bir diğeri laf etmesin diyeydi her şey. Elbette bu kadar kritik ve keskin bir sonun tek sorumlusu ben değilim; ama dönüp dolaşıp bende düğümleniyordu ipin ucu. Her şeye cesaretim vardı, kendim için mutluluk istemek haricinde. Her şeyin ardına düştüm, haksızlığın, zulmün, acının, ekmeğin, sözün, düşüncenin, aşkın... Yalnız mutluluğa uzatmadım ellerimi. Uzatmalıydım. Dahası, geç olmadan, kimseye kulak vermeden tutup almalıydım onu. Yapmadım.

'28' ortalama bir insan ömründe genç bir yaş oluyor kıymetli Söz Sanatı. Yolun yarısına bile gelmemişim baksana. Neden dedim, neden yolu yemiş yutmuş da hazmedememiş gibi yorgunum o zaman? Neden herkes yaşamaktan delice zevk alırken ben hiçbir şey duymuyorum? Bunu bana kim yaptı? 

Böyle olmamalı. Gerçekten böyle olmamalı. Bu kadar anlatamamışlık, yorgunluk, yalnız bırakılmışlık ve dönüp dolaşıp suçlu çıkarılmışlık çok fazla... Taşıyamıyorum taşımak da istemiyorum. Bir kez de kendim için savaşacağım işte. Sonucu ne olursa olsun bir kez de kendim için kalkacağım ayağa. Dikilip hayatın ve kaderin tam karşısına "Vur hadi, vursana!" diyeceğim. Ne kadar sert vurursan vur yeni olmayacak bu benim için. Her hamleni ezberledim hayat. Güçlü her noktanı ve her zaafını elbette...

En güzeli de ne biliyor musun? Yalnız değilim. Beni anlayan, en azından anlamak için tüm gücüyle çabalayan, gözlerine her baktığımda inanması güç bir sevgi gördüğüm, kalbinin güzelliğini, ruhunun beyazlığını birlikte olduğumuz yıllar içinde defalarca yaşadığım biri var yanımda. Bu kez yalnız da savaşmıyorum. Bu kez ona, bana yardım etmesi için izin veriyorum. Bana yardım etmek istediğinde en büyük engel olmuyorum karşısında... Seviyorum hayat seviyorum. Ve seviliyorum... Bir kez de kendim için savaşacağım anlıyor musun? Gerekirse mış gibi yaparak, direnerek, içimde saklı kalan her yaşam kırıntısını her duygu kalıntısını bulup çıkarıp ortaya koyarak, gülerek, ağlayarak, bazen umutsuzluğa kapılarak bazen tepeden tırnağa umut dolarak... Omuzlarım düşse de bir daha dikileceğim karşına. İçimden olumsuz sesler yankılansa da duymayacağım onları. Yolun yarısına bile gelmeden toprağın altına koymayacağım kendimi. Dönülmez sandığım yerden döneceğim sana inat. Hissedeceğim. Neşeyi, keyfi, heyecanı, umudu, mutluluğu... Karışacağım kanına topla kendini. Sevişeceğim seninle hazırlan bana. Bu kez kendim için vuruşacağım hafife alma... 

Hayat kısa derler, doğru. Ama, yasla ve yaşla geçecek kadar kısa değil. Onu, kendin için bir kez bile dövüşmeden tüketecek kadar hiç değil...

54 yorum:

  1. Hayat herşeye rağmen güzel ya.. yaşadığın anın değerini bilmek gerek, mücadele etmeyi bırakmamalıyız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana her zaman klişe gibi gelen bu sözler, bu aralar çok anlam kazandı. Hayat her şeye rağmen güzel :)

      Sil
  2. Kesinlikle sana da bu yakışır pes etmemek ! Yine güçlü kaleminle bizleri güçlü duygularına ortak ettin. Kalemine, yüreğine sağlık canım. kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mücadele insanın kendine yakışanı yapması mıdır o zaman :) Şaka bir yana, çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. Fidancığım böyle umutlu olmana ve savaşmaya karar vermene çok sevindim. Kendini sevmekle başlar herşey doğru yoldasın.Eger ihtiyacın olursa seve seve destek olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözleriniz beni daha da yüreklendirdi. İhtiyaç duyduğum an size ulaşacağım, çok incesiniz çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. 35'inde gelmesi gereken bir yazı biraz erken gelmiş. Ama olsun. Bir defalık hayat havlu atar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yazılar, şiirler 35'e özgü gibi değil mi :) Olsun bir defalık mazur görün artık :)

      Sil
    2. Karar!
      28 inde 35 gibi yazan mağdure Söz Sanatının iyi hali göz önünde bulundurularak mazuriyet gösterilmesine, bloglar kanunu'nun 102. maddesinin 4 fıkrasının b bendine göre çukulata yiyerek cezasını çekmesine, üstüne de su içmesine dair verilen karar mağdurenin bloğuna karşı usulen okundu anlatıldı. Oh be.. Hadi gidek !

      Sil
  5. Mücadeleye devam. Hayat yaşamaya değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş sahiden. Zararın neresinden dönülse kardır :) Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Ya sen ne kadar güzel yazıyorsun öyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bugün son nefesini vereceğini de bilsen sonuna kadar yaşamak güzel, umudun hep olsun. Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Hiçbir anın dönüşü, telafisi yok. Teşekkür ederim, sevgiyle.

      Sil
  8. Her ne kadar depresif yazılarının büyük bir fanatiği olsamda mücadeleni sonuna kadar destekliyorum. Tabiki şu hayatta en az bir kez kendimiz için savaşmalıyız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın depresif cümlelerinin fanatiğinin olması garip bir hismiş :) Umarım depresif şeyler yazmam, yazmak istemem bundan sonra. Desteğin için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Hadi darısı başıma :) çok sevindim senin adına, dilerim hep mutlu ol, umut ol bana da, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler, bilirsin. Başlamak, ilk adımları atmak nasip oldu bitirip sonuca varmak da olur inşallah. Darısı başına, iyi bir örnek olmayı çok isterim :) Sevgiler.

      Sil
  10. Yazıyı okurken önce yaşama sevincimi kaybedip fanusun dışında kaldım snra seninle geri kazanmak için savaşa girdim. Olağanstü kucaklayan bir anlatım tarzın var tebrik ederim. Savaşında başarılar dilerim arkadaşım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fanusun dışında kalmana sebep olduğuma üzüldüm :) Ama, istersek yeniden dahil olabiliriz içeridekilere. Çok güzel sözler bunlar, teşekkür ederim.

      Sil
  11. "Sonucu ne olursa olsun bir kez de kendim için kalkacağım ayağa. Dikilip hayatın ve kaderin tam karşısına "Vur hadi, vursana!" diyeceğim. Ne kadar sert vurursan vur yeni olmayacak bu benim için. Her hamleni ezberledim hayat. Güçlü her noktanı ve her zaafını elbette..." Bana göre bu cümleler savaşı kazanacağının göstergesi.. Dualarım seninle, pes etmeyeceğini biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşmanının ya da daha doğru bir ifadeyle mücadele ettiğin varlığın güçlü ve zayıf yanlarını bilmek önemli, değil mi? Evet, iyi gidiyorum sahiden. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Senin gücün sevginin gücüyle birleşince kazanamayacağın bir savaş yok Söz Sanatı. ki sen yazılarınla her zaman ne kadar güçlü birisi olduğunu ortaya koydun. Ben de herkes gibi bu mücadeleni destekliyorum çok sevindim senin adına. Bu durumda olup anlatamayan kişilere örnek olman dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç söyleyemeyenler, kendi için savaşacak gücü hiç bulamayanlar, sessizce beklemeyi sürdürenler... Allah onların yardımcısı olsun.

      Sil
  13. Merhabalar.
    Gazanız mübarek olsun. Yaşamınızda girdiğiniz her savaştan muzaffer olarak çıkarsınız inşAllah!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, hoş geldiniz. Yorumunuzu biraz geç yayımladım, internet problemi nedeniyle bloğa giremedim kusuruma bakmayın lütfen. Güzel yorumunuz ve duanız için çok teşekkür ederim, sevgi ve saygılarımla.

      Sil
  14. Sonunda bu güzel sözlerin yöneleceği birini mi görüyorum ne :).
    Çok güzel bir haber. Hayata karşı iki kişilik yürümel gibisi var mı?
    Daha güçlü, daha güzel :).
    Her şey gönlünce olsun, sevgilerimle :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle :) Fotoğraftaki kişi, eşim, müttefikim :) İki kişi yürümek hem daha kolay hem daha keyifli sahiden. Çok teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  15. Karamsarlığa çekilen bir örtü misali olan bu yazı tam da sizden duymak istediklerimi anlatıyor. Sevindim adınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru noktadan başlamışım demek ki :) Çok teşekkür ederim sevgili Naz.

      Sil
    2. Bundan sonra hep böyle olsun :)

      Sil
  16. '' Bu kez yalnız da savaşmıyorum. Bu kez ona, bana yardım etmesi için izin veriyorum. Bana yardım etmek istediğinde en büyük engel olmuyorum karşısında... ''

    en güzeli de bu değil mi zaten .yalnız olmamak...Sadece yalnız olmadığın için bile sevebilirsin aslında hayatı :) bu arada fotoğraf çok güzel ...beraber yürüdüğünüz hayatta nice uzun yollara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için oldukça önemli olan o kısım dikkatinden kaçmamış :) Önceleri bu kadar farkında değildim; ama artık farkındayım. Yalnız yürümemek, yalnız savaşmamak cidden önemliymiş. Fotoğrafı beğenmene çok sevindim, güzel yorumun için teşekkür ediyorum.

      Sil
  17. Böyle pırıl pırıl bi insanın yaşamaktan tat almaması haksızlık olur :( Savaşmadan da kazanıp kazanmayacağını bilemezsin fidancığım. Aynı kararlılıkla devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, savaşmadan kazanıp kazanmayacağımızı bilemeyiz. O zaman devam :)

      Sil
  18. Canım kuzum, çok daha güzel günlerimiz, yıllarımız olacak inşallah. Sen benim elimi sıkı sıkı tut bırakma, güzel yüzün hep gülecek artık. Hayattan iliğine kemiğine kadar tat alacaksın kötü her şeyi unutturacağım sana. Seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir insansın sen... Ben de seni çok seviyorum.

      Sil
  19. Yalnız olmamak güzel, yalnızlık zor zanaat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnızlığın ne kadar zor olduğunu çok net hatırlıyorum maalesef, inşallah tez zamanda unuturum :) Ve umarım kurtulmak isteyen herkes yalnızlığından bir an önce kurtulur.

      Sil
  20. Evet, daha bitmemiş, çünkü yeni başlıyor!
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle özetlemek hiç de yanlış olmaz cidden :) Teşekkür ederim Aze, sevgiler.

      Sil
  21. anlaşılmak o kadar zor ki...insanlar dinlesin beni yeterli diyorum.
    hayatla fazlasıyla mücadele etmişsiniz ve bunun neticesinde böyle güzel cümleler kuruyorsunuz.hayattan sonuna kadar zevk almaya çabalayın tabii ki ve gücünüzü içinize akıttığınız gözyaşından alırsınız umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten zor. Dediğin gibi dinleyen bile çıkmıyor ki anlayan olsun. Bu yüzden her geçen gün, aslında ne kadar şanslı olduğumu biraz daha iyi anlıyorum. Ben çoğu zaman anlaşılıyorum birlikte olduğum insan tarafından. Güzel sözlerin ve temennin için çok teşekkür ederim. Sözleriniz de güç veriyor hem de fazlasıyla. Sevgiler :)

      Sil
  22. Uzun yorum yazmıştım ama demekki yayınladım sanarken bloğa düşmemiş. özet olarak demiştim ki "sen hayatına ve mutlu olmaya bak çünkü bunu sonuna kadar hak eden insanlardan birisin." İkinci baharını yaşa diyemiyorum çünkü görüyorumki birincisi olmamış bile. O yüzden birinci baharını doya doya yaşa güzel arkadaşım. sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci baharın yaşanabilmesi için birincinin yaşanmış olması gerekiyor. Mükemmel tespit. Bu benim ilkbaharım... Sevgiler.

      Sil
  23. Zaman hızla geçiyor, bir bakmışsın 35i de geçmişsin. Onun için verdiğin kararını sonuna kadar uygula, vazgeçme. Ben kazanacağına inanıyorum. Yarınlar senin olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim tutabilmiş ki zamanı? Hakikaten kıymetini bilmek lazım. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  24. Sonra biri gelir ve herşey anlam kazanır! : ) mutluluk hep sizinle olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum sayısı fazla olunca senden itibaren yorumları görmek için daha fazla yükle demem gerekiyormuş dinamik görünümde :) Ne demişler, bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Ben de öğrenmiş oldum :) Çok teşekkür ederim yorumun ve güzel dileğin için. Sevgiler :)

      Sil
  25. Kendin için savasmaktan asla vazgeçme. Sen kendini sev ki hayat da sevsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunu yeni yeni kavradım işte. Biraz geç oldu tabii; ama hiç olmamasından iyidir :)

      Sil